Några bra ord om träning

Träning & Hälsa

Om du tränar minst 2 gånger i veckan får du ta del av träningens alla kroppsliga fördelar. Tränar du mindre så bibehåller du bara, eller i värsta fall tappar de träningsresultat som du redan har uppnått. Tränar du inte alls och har ett väldigt stillasittande jobb och orörlig fritid då finns det stor risk att du drar på dig mer ohälsa. Så börja motionera och träna och upptäck hur roligt det faktiskt är!

Det är viktigt att komma ihåg att det inte bara är träning som är viktigt utan också kosten. Det gäller även att dela upp sin träning på rätt sätt så att man inte tränar sönder sig. Vilodagar är också viktigt, då kroppen hinner återhämta sig och bygga upp musklerna. Fasta vardagliga rutiner är viktiga när du tränar, rutinerna blir också ganska fort naturliga förhållningssätt som du följer med en allt större enkelhet efter du fått kontinuitet i ditt tränande.

Kombinera även din träning med både styrka och kondition för att uppnå en snygg och fast formad kropp.

- Enligt nyare forskning ger detta god muskelutveckling (styrketräningen) samt optimal fettförbränning (konditionsträningen). Börja med styrketräningen och fortsätt sen med konditionsträningen.

Alltså är det väldigt bra att avsluta sitt styrkepass med ett litet pulshöjande konditionspass om det känns att kroppen orkar med det.

Gillar

Kommentarer