Magövningar

Liggande benlyft på lutande bänk - Lägg dig ner på bänken och placera fötterna rakt upp i luften som illustrationen visar. Från utgångsposition lyfter du knäna och låren i riktning mot bröstet genom att höja knäna. Dra upp knä och lår så högt du kan och gå sedan tillbaka till utgångsposition.

(Övergripande magövningar)

Sidolyft med hantel i ställning - Placera dig i rygglyftsställningen med sidan av kroppen mot kuddarna och så att överkroppen hamnar ovanför kuddarna. Håll hanteln i den hand vars kroppsida befinner sig närmast golvet. Lägg andra handen bakom huvudet. Böj nu kroppen neråt åt sidan och lyft sedan kroppen upp igen till ursprungsläget. 
Kom ihåg att spänna in magen under övningens gång för att motverka belastning på ländryggen.

(Sneda magmuskler)


Maghopp - Ställ dig i armhävningsposition, dvs. med kroppen i en rak linje från axlarna till hälarna, där tårna står på en linje. Sätt ut en markering ungefär under knäna. Inled övningen med att hoppa med fötterna från utgångspositionen till markeringslinjen och tillbaka. 
Kom ihåg att hålla den raka linjen genom att spänna i bålen och genom att trycka in skuldrorna i ryggen.

(Raka magmuskler)

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229