Förbättra din träning

Träning & Hälsa

Vila är viktigt, även fast det är kul att träna mycket så måste kroppen få tid för att vila. Det är när kroppen vilar mellan träningarna som den kan börja bygga. Så glöm inte bort vilodagarna för att få bästa resultat och för att din kropp ska må bra. Det är också vitsigt att man tränar olika muskelgrupper olika dagar så att du inte sliter ut dom. T ex. arman-rygg en dag och nästa dag ben-rumpa eller fokusera på mindre partier som triceps och biceps. Beror på helt hur man känner.

Variera övningarna för en roligare träning. Många som börjar träna håller sig ofta till maskinerna hela tiden och provar aldrig något nytt med lösa vikter. Lösa vikter är kul och det är ännu roligare att testa på nya övningar för att få sig en variation i träningen.


Ökar du  intensiteten
kommer du chocka kroppen och få en möjlighet till att komma ur platån. Ökas intensitet kan innebära att man använder sig utav högre vikter och färre repetitioner. Glöm inte att även om du jobbar med tyngre vikter ska du alltid ha kontrollerade och ordentligt utförande övningar.

Mat och dryck är super viktigt när du tränar. I varje kost ska det finnas kolhydrater (energi), protein (uppbyggnad) och viktiga fetter. Har man ett för litet matintag kan det leda till att utvecklingen står stilla.


Ge aldrig upp  trots att det kan vara motivationsknäckande när man inte kommer längre i sin träning ska du aldrig ge upp. Testa något eller flera av ovanstående för att komma ur din platå och för en fortsatt utveckling. Träning är hårt och jobbigt men det är super kul att se sin utveckling och resultat för allt slit. Du kan allt bara du viill, så ge aldrig upp utan fortsätt kämpa!

Gillar

Kommentarer